regn

Regn, Regn och ännu mera Regn.
Gillar verkligen inte detta väder. Jag är inte så förtjust i sommaren med all värme heller då jag inte riktigt tål värmen, blir på dåligt humör. Men det kan ju vara lite mitt emellan, sådär lagom varmt.

Denna sommar ska jag verkligen försöka komma iväg från Ludvika, har försökt flyttat i flera år men det har alltid dykt upp något som hållt en kvar, firma, vänner osv.
Men nu känner jag att det inte finns något längre, allt känns bara jobbigt här i Ludvika, allt påminner en hela tiden om allt ont som hänt under hela uppväxten, och alla misstag man gjort genom livet.
Alla snackar med alla, alla vet allt om en och alla lägger sig i andras liv, är så trött på att folk inte kan sköta sitt eget.
Varför ska folk snacka bakom en? Varför sitter folk och pratar om en annan person?
Fick ett sms här om dagen från en jag inte pratat med på över ett år. Som fråga hur det känns att ha flyttat ut till Landforsen igen, jag fråga hur vet du det. Till svar fick jag -Var in till Ludvika och då får man höra allt.
Som sagt, varför pratar folk så jäkla mycket? Sitter och pratar om onödiga saker.
Sen till en annan sak i Ludvika eller iallafall i min "bekantskap" som jag verkligen vill ifrån, och det är att alla håller på med alla, ingen verkar veta vad känslor är.
Folk verkar även tro att man kan blir tillsammans med någon hur som hellst, bara för att man kanske passar med personen, eller att det skulle vara bra för då kan man festa tillsammans , men hallå? känslorna då, det är ju dem som man ska gå efter.
Tycker du ska satsa på henne, skippa henne, skit i henne, hon är bra, glöm henne, bli tillsammans med henne.
Sånt får man höra hela tiden. Och nej vissa behöver inte ta åt sig, detta är vad många säger.
Men alla borde egentligen säga istället, följ ditt hjärta, trivs du med henne så satsa på henne och skit i alla andra.
För det är sitt hjärta, sina känslor man ska följa.

Flytta till ny stad, skaffa nya vänner och börja om. Längtar efter att få göra det, men samtidigt känns det skrämmande.
Släppa det man har här och flytta, jag som knappt har sovit borta hos en kompis någon gång. Jag som är så orolig i själen och inte kan finna ro. Detta gör mig nervös, men får hoppas det går bra.
Men sen till stora frågan, vart ska man flytta? vart kommer man trivas? Man kanske helt enkelt får flytta runt en del tills man känner sig hemma.


Kommentarer
Postat av: x4

Ja bara släpp allt och titta inte bakåt :- ) vore bra skönt.. och det är sant att man ständigt blir påminnd om allt skit man gjort och är..

2009-06-19 @ 16:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0