Tillbaka

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev något här,  anledningen är nog för att det inte hänt något speciellt, dagarna bara går.

Det har hänt en sak, var på "Semester" ner till Göteborg i 2 dagar, det var skönt att komma ifrån allt en sväng, sitta själv på ett fint hotell rum och tänka igenom livet lite. Fundera på vad man vill och hur och vad man ska göra med livet och "kompisar"

Kompisar ? ja vart är dem,  alla som man trodde var riktiga vänner, går nu bakom ryggen på en, snackar skit om en, bryr sig inte om en längre.   Vänner som man trodde alltid skulle finnas där och aldrig skulle svika en. Mitt uppfattning utav vänner är att vänner är en person som bara finns där så länge de behöver något utav dig, ditt "körkort och bil" "pengar" "Kunskap" "hjälp med olika saker" "någon att vara med när inga andra finns"

Så har det varit under min uppväxt, har lärt mig det.

På den tiden man hade allt det som dem behöver.  Pengar , Bil , Eget boende.  Nu har jag bara en sak kvar, bil. och det märks, vilka "kompisar" hör av sig nu?  jo dem som behöver skjuts någonstans.

När man hade boende och pengar så var det fler "kompisar" då kom ju även dem som behövde någonstans att vara för att komma hemifrån m.m.


Men det finns iallafall en kompis kvar, en som man kan lita på, en som aldrig snackat skit (vad jag vet iallafall) och som inte pratar med mig för att den behöver något.




Vet inte riktigt hur det blir ännu med Jobb/Firma / Liv. eller vad man ska säga  Men jag ska ordna upp allt, jag ska komma tillbaka, Bli skuld fri och börja bygga upp min ekonomi igen, sen ska jag bygga upp ett NYTT vänskaps nätverk.

Det kommer ta tid, det är ingen hemlighet , jag har höga skulder att betala igen, men jag ska göra rätt för mig.
Det finns även dem som är skyldig mig pengar och jag hoppas att jag en dag ska få se dem.

Kommentarer
Postat av: Wictoria

Jag hejar på dig ! Det vet du !

2009-09-09 @ 23:48:56
URL: http://misswictoria.blogg.se/
Postat av: Anonym

även du är väl skyldig folk pengar?

2009-12-16 @ 00:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0