15/7

Idag har jag varit till borlänge, in på byggmax och handlat virke till husvagnen.
Har sedan gjort klart ramen till nya botten, gjorde det enkelt för mig och byggde ramen på gamla golvet så man har alla mått osv direkt.
hoppas på bra väder imorgon så man kan göra klart botten och ta bort den gamla och sätta dit den nya :)

Har även testat ett litet expriment idag, är nämligen så att frigoliten som jag ska använda i botten ska vara 22mm men fick bara tag i 50 mm skivor, så måste klyva dem. Gjorde då ett test med att ta en träskiva ett par skruvar och linda på en tunn stål tråd emellan som jag sedan sätter spänning på. Detta resulterar i att tråden blir glödhet och man kan då bara låta frigoliten glida sakta igenom så den klyvs . Det fungerade :)  iallafall i liten skala, får se imorgon när man ska klyva flera plattor i full storlek. Bara att hålla tummarna:) sen akta fingrarna ifrån ståltråden, blir lite hett annars.

Nu regnar det ute så fick sluta tidigt idag, men är rätt skönt för idag är jag riktigt jäkla trött, så nu blire en film och sen sova.

en bild från idag när jag håller på med ramen.

rambygge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0